Naprawa Mini – co psuje się najczęściej?

naprawa-mini

Kupując samochód liczymy na to, że nie będzie się psuł i nigdy nie zawiedzie. Jednak czasami z winy kierującego pojazdem dochodzi do małych awarii jak na przykład problem z układem kierowniczym, bo klocki hamulcowe nigdy nie były wymienione czy słaba pracy skrzyni biegów, bo nie ma w niej oleju. Oczywiście są też awarie typowe dla danych marek i kupując takie auto trzeba mieć świadomość, że inni jego użytkownicy głośną mówią o tym, że na przykład często przepalają się żarówki. A jak to jest w wypadku Mini?

Mini historia samochodu 

Obecnie produkowane Mini zostało stworzone przez BMW, które to przejęło markę od British Motor Corporation w 1994 roku. Pierwszy model z nowej serii został wypuszczony na rynek w 2000 roku. W roku 2002 pojawił się Mini Cooper z silnikiem o większej mocy – aż 163 KM. Od 2004 roku zaczęto produkować także kabriolety oraz auta z silnikiem diesla. W 2006 roku samochód przeszedł lifting wyglądu. Nowa generacja sprzedaje się w Europie bardzo dobrze i często można zobaczyć samochody Mini na drogach.

Co może się zepsuć?

Trzeba od razu jasno powiedzieć, że na to jak działa samochód ma wpływ wiele czynników. Przede wszystkim technologia produkcji, części, ale też osoba kierująca pojazdem i mająca dbać o wymianę części zużywających się oraz płynów. Niestety okazuje się, że naprawa Mini może być po jakimś czasie konieczna, ponieważ przednie zawieszenie bardzo szybko może ulec uszkodzeniu, gdzie najczęściej dochodzi do problemów ze sworzniami wahaczy czy tulejkami. Jednak każdy samochód poruszający się po polskich, bardzo nierównych drogach jest na to narażony. Właściciele Mini wśród usterek wymieniają też problemy z układem kierowniczym, gdzie najczęściej przegrzewa się pompa. Aczkolwiek przyczyną tej usterki jest zanieczyszczenie wentylatora. Szybkiemu zużyciu może ulegać też sprzęgło, zwłaszcza w modelach z silnikiem benzynowym. W Mini I można odnotować już punkty korozji, ale nie jest to nic zaskakującego, ponieważ w Polsce zimą wysypywane są na szosy różnego rodzaju solanki, które przyspieszają proces korozji w każdym samochodzie. W Mini można napotkać też problemy z elektroniką. Takie jak źle działający zamek centralny, czujniki ABS czy migotanie kontrolek. Mimo wszystko nie są to awarie groźne w skutkach, a często odpowiednia konserwacja samochodu może im zapobiec.

Czy warto kupić Mini?

Nie ma samochodów idealnych i każdy się kiedyś zepsuje. Ale Mini ma ciekawą ofertę silnikową oraz fantastyczny, wręcz kultowy design. Ponadto zostało stworzone przez BMW, a silnik diesla dostarcza Toyota. To bardzo dobre przesłanki do tego, aby taki samochód zakupić i móc cieszyć się z jazdy.

Przeczytaj też to:

Pozyskujemy nowy mini clubman