Jak przebiega regeneracja tylnej belki?

6238370983_7802088278_bTylna belka skrętna jest rozwiązaniem stosowanym w autach znanych francuskich producentów. Pojawia się w samochodach osobowych produkowanych przez Peugeota, Citroena, a także Renault. Niestety, czasami ta specyficzna konstrukcja zawieszenia sprawia nie lada problemy kierowcom, ponieważ poszczególnie elementy szybko się zużywają.

Na szczęście tylną belkę jest łatwo naprawić, jeśli tylko nie doprowadzimy jej do takiego stanu, że trzeba będzie wymienić praktycznie całość tylnego zawieszenia. Warto tutaj zaznaczyć, że uszkadzające się kolejne elementy dają charakterystyczne objawy typu stukanie bądź zgrzyty, które trudno jest przegapić. Jeśli tylko się pojawią, oznacza to że prawdopodobnie niedługo jeszcze bardziej popsuje się nasza tylna belka. Citroen Berlingo to jeden z modeli, gdzie awarie tylnego zawieszenia zdarzają się niezwykle często. Nie znaczy to, że ten samochód jest niedopracowany bądź beznadziejny, po prostu konstrukcja zawieszenia stosowana przez francuzów była tworzona z myślą o nieco lepszych drogach, niż te które mamy w naszym kraju. Tym niemniej jeśli posiadamy to właśnie auto i zauważamy objawy zużycia zawieszenia, koniecznie wybierzmy się do warsztatu możliwie szybko, ponieważ to znacznie zmniejszy koszty naprawy.

Tylna belka skrętna łatwo poddaje się bowiem regeneracji, która polega na wymianie poszczególnych jej elementów. Najczęściej przedwczesne zużycie dotyka łożysk, gumowych mocowań które trzymają belkę pod podwoziem, a także wahaczy. Ich wymiana na nowe najczęściej przywraca pełną sprawność zawieszenia, jeśli tylko same punkty mocowania nie zostały wybite z powodu zbyt dużych luzów. Nie powinniśmy więc jeździć autem, które posiada uszkodzoną belkę, ponieważ w ten sposób znacznie pogorszymy sytuację. Warto już zawczasu znaleźć sobie warsztat, którego specjalizacją jest regeneracja tylnej belki. Citroen jest marką, którą naprawia większość serwisów zajmujących się francuskimi autami, więc znalezienie odpowiedniego zakładu nie powinno być problemem. Podczas regeneracji wymienione zostaną kluczowe elementy, które uległy zużyciu, a my będziemy mogli znów cieszyć się sprawnym autem, nie tracąc przy okazji całej zawartości portfela.

Proces regeneracji tylnych belek skrętnych w samochodach francuskich jest stosunkowo łatwy, szybki i nie pochłania wielkich pieniędzy. Grunt to zgłosić się odpowiednio szybko do warsztatu, gdy tylko pojawią się pierwsze objawy zużycia tylnego zawieszenia. Dzięki temu zaoszczędzimy sporo pieniędzy, nerwów i czasu.